16.06.2021 17:01
Nawigacja
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Powitanie
Dzień Rodziny

Chęć sprawienia przyjemności swoim najbliższym, okazywania im miłości i przywiązania ma swoje odzwierciedlenie w uroczystości jaką przygotowujemy każdego roku - to Święto Rodziny. W tym roku przez panującą pandemię uroczystość nie mogła odbyć się w przedszkolu.

Tym razem nasi mali aktorzy występowali przed kamerą i prezentowali swoje talenty. Nagranie odbyło się 2 czerwca 2021r. W tegorocznym programie dzieci podkreślały, jak ważną rolę w ich życiu odgrywają rodzice, czyli mama i tata.

W tym dniu nasze przedszkolaki również odwiedziły pasiekę. Podczas tego spotkania dowiedziały się wielu ciekawych informacji o życiu pszczół.

Dla naszych przedszkolaków był to dzień pełen wrażeń.

 

> PRZEKIEROWANIE DO FILMIKU <

Warsztaty muzyczne
Warsztaty muzyczne

W dniu 13.05.2021r. w naszym przedszkolu odbyły się kolejne warsztaty muzyczne będące wyjątkowym spotkaniem z instrumentami muzycznymi pt. „Smyczek zaczarowany patyczek”. Zajęcia poprowadziła grupa Kubica Art. Promocja Sztuki.

Podczas koncertu muzycznego dzieci  poznały historię o rodzinie magicznych czarodziejów, która składała się z mamy, taty i syna Czarusia. Dzieci poznały również budowę instrumentów. Instrumentami przewodnim podczas warsztatów muzycznych były instrumenty smyczkowe: altówka, skrzypce i wiolonczela.

Spotkanie muzyczne sprawiło wszystkim wiele radości.


 

>>GALERIA ZDJĘĆ<<


Powrót dzieci do przedszkoli - powtórna adaptacja
Z "życia" przedszkola

Drodzy Rodzice

 

            Z uwagi na czas pandemii, zamknięcia zakładów pracy, szkół i przedszkoli oraz ich ponownym otwarciu, nie tylko wychowankowie mogą być wybici z rytmu szkolno- przedszkolnego. Po powrocie każdy może ponownie przechodzić okres adaptacji, a zwłaszcza może to dotknąć  dzieci i młodzież. To powszechne zjawisko może szczególnie dotykać dzieci w wieku  przedszkolnym. Wtórna adaptacja najprawdopodobniej może być wynikiem izolacji od grupy rówieśniczej, dłuższego pobytu dziecka w środowisku rodzinnym z rodzicami, rodzeństwem lub innymi członkami rodziny.

            W związku z powyższym Ministerstwo Edukacji i Nauki udostępniło placówkom opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznym materiały,  które mogą być pomocne dla rodziców, nauczycieli i dyrektorów w pracy z dziećmi i młodzieżą po długotrwałej izolacji od grupy rówieśniczej i okresie nauki zdalnej.  Przedstawiamy również artykuły dotyczące poruszanych kwestii.

Bardzo zachęcamy do zapoznania się z poniższymi materiałami.


                                                                                                         Dyrektor i kadra pedagogiczna

                                                                                       Niepublicznego Przedszkola

Entliczek Pentliczek 

 w Kowalewie Pomorskim


Link do materiałów MEiN:

https://drive.google.com/drive/folders/1QR3tdGsj52H3rRlQXpOTYHjo9AMJEWjz?usp=sharing

 

„Dzieci i młodzież w czasach pandemii”-   psycholog dziecięcy dr Aleksandra Piotrowska

(…) Czas izolacji w pandemii dotknął każdego Polaka, najbardziej cierpią jednak dzieci i młodzież. Ograniczony kontakt z rówieśnikami w grupie, godziny spędzone przed ekranem komputera i telefonu powodują coraz więcej frustracji u osób młodych. To zjawisko niepokoi rodziców, wychowawców i nauczycieli.

Nauczanie zdalne to tylko jeden z czynników, który przyczynia się do wyostrzenia zaburzeń rozwojowych młodzieży i dzieci w wieku szkolnym. Najnowsze badania wskazują, że oprócz kłopotów z przyswajaniem wiedzy na odległość,  problemem jest brak relacji rówieśniczych. Do tej pory szkoła pełniła funkcję nie tylko edukacyjną, ale także wychowawczą. Już wiadomo, że obecnie nawet najnowocześniejsza platforma do nauki online nie zastąpi dzieciom bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami w grupie. Co ciekawe, raport UNICEF-u objął aż trzy wymiary funkcjonowania młodych ludzi. - Ich kondycję fizyczną, ich kondycję psychiczną plus umiejętności, kompetencje. Co jest przerażające? We wszystkich tych trzech wymiarach obserwuje się pogarszanie wyników. Nawet zdrowia fizycznego nie jesteśmy w stanie swoim dzieciom zapewnić – wyjaśniła ekspertka. Niestety raport UNICEF-u nie jest jedynym, który niepokoi. Aleksandra Piotrowska podzieliła się inną, równie smutną refleksją. - Rośnie poczucie osamotnienia. Nie tylko nastolatków, którzy od zawsze kombinowali nad swoją kondycją psychiczną, zastanawiali się nad sobą, bo taki wiek. Ale także 6-, 7-, 8-latek ma poczucie, że nikogo na tym świecie nie obchodzi, dla nikogo nie jest ważny, nie ma osoby, która może mu w każdej sytuacji służyć zrozumieniem – tłumaczy. (…)

 

Żródło: https://dziendobry.tvn.pl/a/kondycja-psychiczna-naszych-dzieci-coraz-slabsza-psycholog-teraz-takze-6-latek-ma-poczucie-ze-nikogo-nie-obchodzi

 

 

W przedszkolu po przerwie dzieci znów przechodzą okres adaptacji-  rozmowa Małgorzaty Wójcik redaktorki i dziennikarki, karierą związanej z tematyką dziecięcą i zdrowotną z ekspertem Anną Osiecką- dyrektorem regionalnym sieci przedszkoli i żłobków KIDS&Co, pedagogiem, wykładowcą Uniwersytetu Łódzkiego, propagatorką i entuzjastką działań zmierzających do rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci, pedagogiki zabawy oraz metody projektów, pasjonatką współczesnych metod i nowoczesnych rozwiązań w wychowaniu i nauczaniu przedszkolnym. 

Pierwsze dni w przedszkolu czy żłobku są zawsze trudne, a nasze dzieci w tym roku przechodzą przez to już po raz drugi. Najpierw we wrześniu musiały znieść rozstanie z rodzicami, przyzwyczaić się do pozostawania w nieznanym miejscu, polubić nowe panie i kolegów. Dla wielu dzieci powrót do przedszkola po pandemii korona wirusa to znów zaczynanie wszystkiego od nowa.

 

Zupełnie jak we wrześniu

Dziecku trudno rozstać się z rodzicami, nawet wtedy, gdy jego przedszkole jest świetne, a wychowawczyni naprawdę oddana i życzliwa. Dlatego pierwsze dni w placówce po pandemii przepływają pod znakiem płaczu i tęsknoty. Starsze dzieci często otwarcie mówią, że nie chcą wracać, bo w domu było fajniej: była mama, bajki w telewizorze, rodzeństwo…

- To normalne – mówi ekspert Anna Osiecka, Dyrektor Regionalny dwujęzycznych przedszkoli KIDS&Co. - Zdarza się, że długa przerwa w uczęszczaniu do przedszkola powoduje u dziecka stres wywołany myślą o powrocie. To w konsekwencji może skutkować buntem malucha.

 

 Nowa ciocia, nowe lęki

Dodatkowym problemem jest to, że po powrocie do przedszkola po okresie pandemii dzieci nie zawsze trafią do swoich grup. Z powodu ograniczeń w liczbie maluchów na grupę, przedszkolaki rozdzielono. Często opiekują się nimi inne niż dotąd ciocie, przydzielono im też inne sale, co dla małego dziecka, wbrew pozorom może być problemem. W wieku 2-3 lat, wszystko co nowe i nieznane, jest powodem do lęku i stresu.

- Dzieci przyszły dziś do żłobka tak, jakby nigdy wcześniej w nim nie były. Owszem starsze pamiętają nas i zabawki, ale i tak płaczą za mamą. Maluchy tak naprawdę przyzwyczajają się do nas od nowa, jak we wrześniu – mówi Anna, opiekunka jednego z warszawskich żłobków. – Przechodzą jeszcze raz trudny okres adaptacji.

 

Jak pomóc dziecku w powtórnej adaptacji?

Spytaliśmy eksperta, jak sobie radzić w takiej sytuacji i jak pomóc dziecku w ponownej adaptacji w przedszkolu lub żłobku.  

- Warto rozmawiać z dzieckiem o tym, za czym najbardziej tęskni – radzi Anna Osiecka, Dyrektor Regionalny dwujęzycznych przedszkoli KIDS&Co. - Przypomnijmy przedszkolakowi o ulubionych kolegach, zabawach czy popołudniowych bajkach czytanych przez opiekunkę. Jeśli pamiętamy przedszkolne potrawy, które szczególnie przypadły dziecku do gustu – przygotujmy je.

Ekspertka radzi również, aby zacząć przygotowania do powrotu do przedszkola wcześniej, tak jak to był w czasie dni adaptacyjnych przez wrześniowym rozpoczęciem roku.

- Zacznijmy wracać do codziennej rutyny, która była praktykowana w czasie zajęć przedszkolnych – radzi Anna Osiecka. - Dostosujmy pory posiłków, jeśli pozwoliliśmy na późniejsze chodzenie spać – wróćmy do zasad sprzed przerwy, wyznaczmy czas na zabawę, poobiedni odpoczynek, a także przypomnijmy sobie ulubione gry i zabawy znane z przedszkola.

 

Przygotuj malca na nowe zasady

Warto też powiedzieć dziecku o tym, że teraz przedszkole może różnić się od tego, które zapamiętało sprzed pandemii. Obecne zalecenia mówią, że rodzice nie mogą odprowadzać malucha pod same drzwi sali, a jedynie do drzwi wejściowych do budynku. Może też okazać się, że część zabawek, np. tych, które trudno dezynfekować, zniknie z półek i przedszkolnych szafeczek.

- Przygotujmy malucha na tę nową rzeczywistość, z którą spotka się w placówce, np. że nie odprowadzimy już dziecka do sali, gdyż pożegnanie odbędzie się w szatni, skąd ze swoją ulubioną opiekunką pójdzie już do innych dzieci – podpowiada ekspertka.

- Należy też tłumaczyć i wyjaśniać maluchom, żeby nie przytulały się do kolegi czy koleżanki, a przy wspólnej zabawie zachowały odpowiedni dystans. Ta edukacja już w domu jest bardzo istotna. Pamiętajmy jednak, aby nie mówić o powrocie do przedszkola jak o wielkiej zmianie, czy nowych wyzwaniach, aby nie przestraszyć dziecka.

Źródło: https://www.poradnikzdrowie.pl/aktualnosci/w-przedszkolu-po-przerwie-dzieci-znow-przechodza-okres-adaptacji-aa-m2VW-qzM1-EbHZ.html

 

 

 

 

Readaptacja – porady dla rodziców. Artykuł przygotowany przez Monikę Ulatowską – psychologa i dyrektora Przedszkola w Iławie.

 

Wydłużający się czas przerwy w funkcjonowaniu placówek oświatowych jest powodem zmartwień niejednego rodzica. Konieczność rezygnacji z pracy i pozostania z dzieckiem w domu, próba nowej organizacji życia rodzinnego oraz konieczność sporej izolacji i ograniczeń dotyczących normalnego funkcjonowania to wystarczające powody do stresu i trudnych emocji. Nic dziwnego, że wielu z nas, rodziców, z utęsknieniem oczekuje na zmianę tego stanu rzeczy. Pewna jestem też, iż niejeden rodzic zastanawia się, jak to będzie po powrocie do normalności i do murów przedszkola? Czy dziecko, które przeszło już proces adaptacji, nie będzie miało kłopotów z powrotem do placówki po tak długiej przerwie? W końcu każdy rodzic doświadczył już tego typu trudności po powrotach z weekendów czy po dłuższej chorobie dziecka. Dziecko, które doświadczyło, iż przyjemnie może być zostawać z mamą czy tatą, którzy nie idą do pracy, są wciąż dostępni, może mieć ponownie trudność z przestawieniem się na funkcjonowanie w rzeczywistości przedszkolnej. Myślę, iż można mówić o swoistej readaptacji, która czeka niejednego rodzica przedszkolaka, a szczególnie tego młodszego stażem w edukacji. Jak się do tego przygotować? Postaram się dać kilka wskazówek, które mogą okazać się pomocne dla wielu rodziców.

 

Dynamika i indywidualizm adaptacji


Przede wszystkim pamiętajmy, że tak jak przy pierwszej adaptacji do przedszkola readaptacja jest również kwestią indywidualną – każde dziecko ma własne tempo oswajania się ze zmianą. Będą dzieci, które stęsknione za przedszkolem wrócą z ogromnym entuzjazmem i bez kłopotu się zaadaptują, u innych po pierwszym pozytywnym zachwycie, kiedy dotrze do nich, że to coś stałego i nie kończy się wraz z nasyceniem się nowością i atrakcjami, może pojawić się opór albo niechęć. Są też takie dzieci, które zaczną z dużą dawką trudnych emocji, a po pewnym czasie nabiorą znów zaufania do miejsca i osób. Są wreszcie i takie, które z tych trudnych emocji będą wychodzić tygodniami. Aby pomóc dziecku, musimy połączyć dwa rodzaje wiedzy eksperckiej: z jednej strony rodzica – jako eksperta od swojego dziecka, a z drugiej nauczyciela – jako eksperta od pracy z dziećmi. Co mogą zrobić rodzice, aby ułatwić powrót do placówki?

 

Przedszkole jako żywy temat rozmów


Ważne jest stałe podtrzymywanie rozmów na temat przedszkola. Większość przedszkoli (…) prowadzi grupy internetowe, gdzie wrzuca materiały dla rodziców do pracy z dziećmi, nagrywa filmiki. To jedna z form podtrzymywania kontaktu. Są to swoiste zabawy w przedszkole w domu. (…). Warto też rozmawiać o emocjach – tych przyjemnych i tych nieco trudniejszych. Często rodzice skupiają się w rozmowach z dziećmi tylko na pozytywnych aspektach powrotu, mówią np. „Będzie super, będziesz się bawić z dziećmi, w przedszkolu jest wesoło”. Istotne jest, aby rozmawiać o całym spektrum emocji i różnych trudnych sytuacjach. A zatem o lęku związanym z ponowną zmianą, o onieśmieleniu związanym z odświeżaniem relacji, o smutku i tęsknocie za rodzicem, o różnych trudnościach rówieśniczych – niechęci do dzielenia się zabawkami. Pozwala to dzieciom przygotować się na różne emocje i upewnić, że jest to normalny i naturalny proces. Przede wszystkim jednak uczy to nazywania uczuć i dzięki temu dziecku łatwiej będzie powiedzieć, co się z nim dzieje, i poprosić o pomoc innego dorosłego.

 

Czytanie o przedszkolu i oglądanie obrazków

(…). Podobnie jak przy przygotowaniach do pierwszej adaptacji, warto dzieciom czytać i opowiadać bajki o adaptacji w przedszkolu – o różnych przygodach małych bohaterów w przedszkolu. Dziecku łatwiej będzie oswoić się z różnymi sytuacjami przedszkolnymi i emocjami z nimi związanymi oraz utożsamić się z bohaterem bajki. Książek o tej tematyce jest sporo na rynku, dlatego każdy rodzic znajdzie coś dla siebie i dziecka.(…) 

 

Stopniowa readaptacja


(…)Istotne jest, aby dać dziecku poczucie bezpieczeństwa i czas na oswojenie się z kolejną zmianą w jego życiu. Teoretycznie dziecko wraca w znane mury i do znanych mu osób, ale dla malucha tak długa przerwa może sprawić, iż na nowo nie będzie się czuło pewnie ani w kontakcie z nauczycielem, ani z dziećmi. Dlatego nie umniejszajmy emocji dziecka, nie mówmy: „No co ty, przecież znasz panią, nie ma co się wstydzić” ani „Bądź dzielny”, „Mamusi będzie przykro, jak będziesz płakać” itp. Zamiast tego wsłuchuj się uważnie, przytul, bądź… To, czego dzieci najbardziej potrzebują, to zrozumienie i towarzyszenie w emocjach. Możesz powiedzieć: „Widzę, że jest Ci trudno”, „Widzę Twoje łzy”, „Jestem przy Tobie”. Dziecko czuje, że rodzic je rozumie, wspiera, a to daje dziecku siłę do poradzenia sobie z trudnością. Pozwólmy też dzieciom na łzy. Płacz to sygnał dla dorosłego, że dziecko go potrzebuje, bo samo nie umie poradzić sobie z trudną sytuacją. Płacz oczyszcza również organizm z nadmiaru stresu, pozwala uwolnić napięcie emocjonalne i fizyczne(…)  

Zasada 3C


Tęsknota i smutek to emocje, które mogą pojawić się po powrocie głównie u młodszych dzieci. Starszaki, które w procesie edukacji przedszkolnej są już dłużej, mogą mieć innego rodzaju trudności, np. z ponownym wdrożeniem się do zasad i rytuałów przedszkolnych czy wynikające z poczucia onieśmielenia w kontakcie z opiekunami. Powrót do przedszkola może powodować rozdrażnienie i trudności z kontrolowaniem emocji – złości, ale i radości czy ekscytacji. Pomocna w radzeniu sobie z rozchwianymi emocjami może być zasada 3C – czas, cierpliwość i ciekawość. Dajmy dzieciom czas na ponowne zaadaptowanie się do zmian, bądźmy cierpliwi wobec zachowań będących przejawem trudności i zachowajmy ciekawość, jakie potrzeby dziecka kryją się pod tymi zachowaniami. Świadomość tego, co się dzieje z naszymi dziećmi, sprawi, iż łatwiej będzie nam radzić sobie z własnymi uczuciami i pomóc dzieciom poradzić sobie ze swoimi. W całym tym emocjonalnym rozgardiaszu pamiętajmy też, iż okres pandemii mógł oznaczać dla dziecka trudne przeżycia – lęk i strach o zdrowie i życie swoje i najbliższych, frustrację związaną z izolacją i ograniczeniami oraz tęsknotę za przyjaciółmi i paniami z przedszkola. To wszystko nie jest bez znaczenia dla intensywności emocji związanych z powrotem do placówki.

 

(Re)adaptacja to zaufanie i relacja


Readaptacja to ponowny proces przyzwyczajania się do przedszkola. I nie chodzi tylko o ponowne poznanie budynku, przypomnienie sobie drogi do łazienki czy swojej szafki. Posłużę się porównaniem zastosowanym przez Anitę Janeczek-Romanowską, psychologa dziecięcego, iż jest to budowanie swoistego mostu między tym, co znane i bezpieczne w domu, a tym, co nowe i jeszcze niepewne w przedszkolu. Na most będą wchodzić dzieci z różnym poziomem gotowości na te zmiany – jedne będą biec przez niego z uśmiechem, inne tygodniami będą badać grunt. Zatem kluczem do prawidłowej adaptacji czy readaptacji będzie szukanie rozwiązań, które sprawią, iż dziecko zaufa temu, co na drugim brzegu mostu, i zbuduje relację z opiekunami w przedszkolu. Dlatego nawiązując do tego, co napisałam na początku, niezbędne jest spotkanie i dobra komunikacja pomiędzy ekspertami na obu brzegach tego mostu – rodzicami i pracownikami przedszkola. Rodzice muszą zaufać sobie, swojej wiedzy na temat dziecka, zaufać dziecku i jego kompetencjom oraz zaufać personelowi i jego wiedzy na temat pracy z dziećmi. To potrójne zaufanie jest kluczem do sukcesu adaptacyjnego naszego dziecka(…).

 

Źródło: https://gazetaolsztynska.pl/ilawa/645537,Koronawirusowa-readaptacja-w-przedszkolu.html

W pracowni krawieckiej
W pracowni krawieckiej

Już wiemy jak powstają nasze ubrania.


> GALERIA ZDJĘĆ <

Dbamy o ptaki
Dbamy o ptaki

W naszym przedszkolu chcemy mieć wpływ na otaczający nas ekosystem i propagować ideę dbania o środowisko. Dlatego postanowiliśmy zaangażować się w realizację inicjatyw przyjaznych dla środowiska i wspierających jego funkcjonowanie. Jedną z nich jest niesienie pomocy ptakom.

 

> GALERIA ZDJĘĆ <

Dzień ziemi
Dzień ziemi

22.04.2021r. w naszym przedszkolu obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi. W tym ważnym dniu powinniśmy wszyscy, choć przez chwilę pomyśleć o planecie, na której żyjemy i o otaczającej nas przyrodzie. Nasze przedszkolaki także uczą się, jak żyć ekologicznie.

 

W naszym przedszkolu głównym punktem obchodów Światowego Dnia Ziemi było zasadzenie drzewa lipy na terenie przedszkola. Nasze Przedszkolaki, jak zwykle udowodniły, że są Przyjaciółmi Przyrody.

 

 

> GALERIA ZDJĘĆ <

Zajęcia online
Zajęcia online

 

 

> GALERIA ZDJĘĆ <

Życzenia dla Przedszkola Entliczek Pentliczek
Życzenia dla Przedszkola Entliczek Pentliczek

 

Z okazji Świąt Wielkanocnych składamy najserdeczniejsze życzenia: dużozdrowia, radości, smacznego jajka, mokrego dyngusa, mnóstwo wiosennego słońca oraz samych sukcesów. 

 


Kadra Niepublicznego Przedszkola Entliczek Pentliczek w Kowalewie Pomorskim

 

Zapraszamy do obejrzenia życzeń dla naszego Przedszkola od Teatru Magmowcy:

> ŻYCZENIA DLA PRZEDSZKOLA ENTLICZEK PENTLICZEK <

Warsztaty Muzyczna Kubica Art
Warsztaty Muzyczna Kubica Art

W dniu 16.02.2021r. w naszym przedszkolu odbyły się kolejne warsztaty muzyczne będące wyjątkowym spotkaniem z instrumentami muzycznymi pt. „Muszle, rogi i ślimaki, czyli historia instrumentów dętych”. Zajęcia poprowadziła grupa Kubica Art. Promocja Sztuki.

Podczas opowieści muzycznej dzieci  poznały legendę o Warsie i Sawie. W trakcie warsztatów dzieci dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy o instrumentach dętych, ich pochodzeniu oraz poznały ich brzmienie. Instrumentami przewodnim podczas warsztatów muzycznych był róg i pianino.

Podczas warsztatów dzieci i ciocie mogli poczuć się, jak w filharmonii.

Spotkanie muzyczne sprawiło wszystkim wiele radości.


> GALERIA ZDJĘĆ <

Walentynki
Walentynki

Dzień 15 lutego był dla przedszkolaków jednym z przyjemniejszych dni w roku, ponieważ był to prawdziwy, walentynkowy dzień przepełniony gestami miłości i przyjaźni. Każdy przedszkolak z niecierpliwością oczekiwał na walentynkę. Każde dziecko otrzymało nawet kilka kartek z miłymi życzeniami. Również ciocie otrzymały walentynki i słodki upominek ;). Był to dzień pełen wrażeń.

 

 > GALERIA ZDJĘĆ <

Bal karnawałowy
Bal karnawałowy

W dniu 03.02.2021r. w naszym przedszkolu odbył się bal karnawałowy. Już od rana w przedszkolu pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, można było spotkać wróżki, księżniczki, smoka, kotki, pirata, policjantów, Spider-Mana, Batmana… Nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci.

Podczas balu nauczycielki czuwały nad bezpieczeństwem dzieci  oraz przestrzeganiem wytycznych związanych z panującą pandemią koronawirusa. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości naszym przedszkolakom, a to było głównym celem tego balu. Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych balowych strojów. Kolejny bal karnawałowy już za rok.

 

> GALERIA ZDJĘĆ <

Wystąpienie z okazji Dnia Babci i Dziadka
Z "życia" przedszkola

Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia naszych przedszkolaków z okazji bardzo ważnego wydarzenia jakim jest Dzień Babci i Dziadka:

 

> PRZEKIEROWANIE DO FILMIKU <

Kształtowanie zachowań prozdrowotnych
Kształtowanie zachowań prozdrowotnych

W naszym przedszkolu przykładamy dużą wagę do kształtowania u dzieci zachowań prozdrowotnych (właściwe odżywianie, sport, czystość osobista, gimnastyka, dbanie o zdrowie).

Dzieci z grupy Biedronek podczas zabawy tematycznej wcieliły się w rolę pacjenta z wizytą u lekarza, pielęgniarki oraz farmaceuty. Podczas tego typu zabaw staramy się eliminować uprzedzenia dzieci do przykrych doświadczeń, takich jak zastrzyk, badanie stetoskopem, niesmaczne lekarstwa, czy pobyt w szpitalu. Uczymy właściwych zachowań w miejscach użyteczności społecznej i szacunku do odpowiedzialnej pracy lekarza, czy pielęgniarki.

 

> GALERIA ZDJĘĆ <

Zdrowo żyjemy, bo zdrowo jemy !
Zdrowo żyjemy, bo zdrowo jemy !

Misją naszego przedszkola jest wdrażanie w życie wychowanków zasad zdrowego odżywiania w myśl zasady: OD TEORII DO PRAKTYKI.

Spożywanie warzyw, owoców, kiszonek, nabiału, mięsa,samodzielnie przygotowanych jogurtów, picie domowej lemoniady i napojów ziołowych zamiast słodkich napojów, słodyczy i fast foodów nie jest naszym wychowankom obce. Na dzisiejszych zajęciach dzieci miały okazję dowiedzieć się jak dokonywać właściwych, świadomychi samodzielnych wyborów pomiędzy produktami zdrowymi a tymi, które szkodzą naszemu zdrowiu. Jak wszyscy doskonale wiemynie jest to łatwy wybór w obecnym „Świecie Pokus”.

 


> GALERIA ZDJĘĆ <

Warsztaty muzyczne
Warsztaty muzyczne

W dniu 21.01.2021r. w naszym przedszkolu odbyły się kolejne warsztaty muzyczne będące wyjątkowym spotkaniem z instrumentami muzycznymi  pt. "Co to jest muzyka".  Zajęcia poprowadziła grupa Kubica Art Promocja Sztuki.

Podczas opowieści muzycznej dzieci przenosiły się do różnych miejsc świata i poznawały charakterystyczne dla danego regionu instrumenty. Podczas spotkania dzieci miały możliwość poznania wyglądu, budowy i brzmienia następujących instrumentów: fujarki, gadułki, didgeridoo, erhu, sarangi, morin khuur, kalimby.

To spotkanie sprawiło wszystkim dużo radości. 

 

 

> GALERIA ZDJĘĆ <

Spotkanie Wigilijne
Spotkanie Wigilijne

W tym roku ze względu na pandemię, Spotkanie Wigilijne odbyło się w przedszkolu bez obecności rodziców.

Dzień 22 grudnia 2020 roku był dla przedszkolaków i ich wychowawców dniem pełnym wrażeń.

Na początku dnia nasze przedszkole odwiedził Teatr Magmowcy, który wystawił dla dzieci świąteczny spektakl. Następnie przybył do nas Mikołaj, który wręczył dzieciom prezenty.

Na zakończenie tego uroczystego dnia dzieci doświadczyły bycia aktorami, ponieważ wystawiły dla rodziców przedstawienie o tematyce świątecznej, które zostało nagrane i zostanie udostępnione rodzicom.

W ten wyjątkowy, świąteczny czas pragniemy życzyć Państwu pogodnych, radosnych oraz spędzonych w rodzinnym gronie Świąt Bożego Narodzenia, a także sukcesów w nadchodzącym Nowym Roku.

 

> GALERIA ZDJĘĆ <

 

Zapraszamy również do obejrzenia filmiku ze spotkania na youtubie:

https://www.youtube.com/watch?v=bb9W53r3hcU

Pasowanie na Przedszkolaka
Pasowanie na Przedszkolaka

Dnia 5 listopada 2020r. w naszym przedszkolu odbyło się uroczyste Pasowanie na Przedszkolaka, w którym po raz pierwszy, ze względu na panującą pandemię koronawirusa nie mogli uczestniczyć rodzice. Dzięki rozwiniętej technologii rodzice będą mogli obejrzeć występy swoich pociech, gdyż cała uroczystość została nagrana.

Pasowanie to dzień niezwykle ważny zarówno dla dzieci, rodziców jak i nauczycieli. Pasowanie na Przedszkolaka jest uroczystością, która wzmacnia więź dziecka z przedszkolem, dając mu poczucie przynależności do społeczności przedszkolnej.

Dzieci z wielkim zaangażowaniem przedstawiły program artystyczny, którym przekonały o tym, że zasługują na miano "Prawdziwego Przedszkolak". Były tańce, piosenki i wierszyki, prezenty oraz słodki poczęstunek.

To był niezapomniany dzień, pełen emocji i miłych wrażeń zarówno dla dzieci, jak i wychowawców.

Link do nagrania znajdą Państwo w Strefie Rodzica, która będzie dla Państwa widoczna po zalogowaniu na pasku nawigacji znajdującym się po lewej stronie. Login i hasło zostały Państwu przekazane w wiadomości tekstowej w październiku. W przypadku zagubienia danych do logowania prosimy o kontakt telefoniczny.

 >>GALERIA ZDJĘĆ<<

 

Ogłoszenie
Ogłoszenia

Drodzy Rodzice,

Na poprawę humoru i umilenie czasu podczas zamknięcia przedszkola zapraszam do wspólnego obejrzenia spektaklów teatru Magmowcy. Linki do spektaklów znajdą Państwo w Strefie Rodzica.

Życzę miłych wrażeń

Sylwia Sadowska

Dzień Edukacji Narodowej
Dzień Edukacji Narodowej

Dnia 14.10. 2020 r. odbył się Dzień Edukacji Narodowej- w tradycji naszego przedszkola jest dniem wyjątkowym - świętują przedszkolaki wraz ze swoimi opiekunami. Krótki instruktaż słowno-muzyczny przygotowała grupa Pszczół pod kierownictwem p. Agaty Żółtowskiej i p. Sylwii Sadowskiej, na początku którego został odśpiewany hymn narodowy. Na zakończenie dzieci obdarowały nauczycieli kwiatami i słodkimi upominkami.

>>GALERIA ZDJĘĆ<<

Spektakl teatralny
Spektakl teatralny

Dnia 29.09.2020r. nasze przedszkole odwiedził Teatr Magmowcy, który przygotował dla dzieci spektakl taneczno- muzyczny nawiązujący do zdrowego odżywiania. W trakcie spotkania dzieci dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy na temat owoców i warzyw. Dowiedziały się również jakich przysmaków nie powinny jadać na co dzień.

Magmowcy przygotowali dla dzieci wiele zabaw i konkurencji sportowych, w których chętnie brały udział.

To spotkanie sprawiło dużo radości przedszkolakom, jak i ich opiekunom.

>>GALERIA ZDJĘĆ<<

Warsztaty muzyczne
Warsztaty muzyczne

W dniu 06.10.2020r. w naszym przedszkolu odbyły się kolejne warsztaty muzyczne będące wyjątkowym spotkaniem z instrumentami muzycznymi  pt. "Poszukiwacze muzycznych skarbów".  Zajęcia poprowadziła grupa Kubica Art Promocja Sztuki.

Muzyka redukuje trudności, ułatwia współpracę, nawiązanie kontaktów, ogranicza konflikty, pobudza emocje, daje możliwość rozładowania wewnętrznych napięć, podwyższa umiejętności koncentracji. Podczas spotkania dzieci miały możliwość poznania instrumentu jakim jest klarnet- jego wygląd, budowę i brzmienie. Dzieci w trakcie warsztatów usłyszały również dźwięki fortepianu i ukulele.

Przedszkolaki słuchały też krótkich utworów i brały udział w zabawach muzyczno – tanecznych.

To spotkanie sprawiło wszystkim dużo radości.

>>GALERIA ZDJĘĆ<<

Sprzątanie Świata
Z "życia" przedszkola

 

>>GALERIA ZDJĘĆ<<

Ogłoszenie
Ogłoszenia

 

W związku z nowymi wytycznymi w GIS w sprawie funkcjonowania przedszkoli  z dnia 25 sierpnia 2020 roku proszę o zapoznanie się z poniższymi dokumentami. oraz  podpisaniu oświadczenia
                                                             
Sylwia Sadowska

Ogłoszenie
Ogłoszenia

Drodzy rodzice,

ze względów bezpieczeństwa dzieci oraz rodziców informujemy, że wjazd samochodem na teren przedszkola jest niedozolony. Prosimy o parkowanie samochodów na krótkoterminowym parkingu znajdującym się na chodniku przed wjazdem na teren placówki.

Ogłoszenie
Ogłoszenia

Drodzy rodzice,

w pliku o nazwie Aneks numer 1 zostały podane błędne godziny otwarcia placówki. Placówka będzie czynna w godzinach 6:45 - 16:15. Plik został poprawiony. Prosimy o wydruk dokumentu z poprawnymi godzinami otwarcia placówki. Za zaistniałą sytuację serdecznie przepraszamy.

Dyrektor Niepublicznego Przedszkola Entliczek Pentliczek

Sylwia Sadowska 

Plakat
Ogłoszenia

Zebranie
Ogłoszenia

Drodzy Rodzice

 

Z uwagi na obecną sytuację związaną z COVID- 19, w tym roku zebranie rodziców nie odbędzie się. W związku z powyższym przekazujemy niezbędne informacje.

  1. 1.      Nadal obowiązuje dokumentacja przedszkola odnośnie funkcjonowania placówki w sytuacji epidemicznej. Aktualizacja organizacji działania przedszkola, pobytu dzieci w placówce oraz przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola zawarte zostały w Aneksie nr 1 do dokumentacji związanej z funkcjonowaniem przedszkola w sytuacji epidemicznej.  Zmienione zostają godziny otwarcia placówki tj. 6:45-16:15. 
  2. Prosimy o wydrukowanie, podpisanie oraz dostarczenie w pierwszym dniu pobytu dziecka w przedszkolu następujących dokumentów znajdujących się na stronie internetowej naszego przedszkola:

- Procedura  przyprowadzania i odprowadzania dzieci z przedszkola w czasie epidemii tj. załącznik nr 1

- Załącznik nr2

- Załącznik nr 3

- Aneks nr 1 do dokumentacji związanej z funkcjonowaniem przedszkola w sytuacji epidemicznej.   

  1. 3.      W przypadku wystąpienia stanu zagrożenia COVID-19 istnieje możliwość zawieszenia lub ograniczenia czynności opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznych ze względu na aktualną sytuację epidemiczną, która może zagrażać zdrowiu wychowankom przedszkola.  
  2. W przypadku utrzymującego się stanu epidemicznego  wycieczki i warsztaty oraz uroczystości przedszkolne mogą nie odbyć się ze względu na zastosowanie się do reżimu sanitarnego.  
  3. Kierunki polityki oświatowej na rok szkolny 2020/2021:

- Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej.

- Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.

- Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych.

- Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

- Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.

- Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

 

  1. Realizujemy Program Wychowania Przedszkolnego Jadwigi Pytlarczyk  „W kregu zabawy”.
  2. Koszt kart pracy w celu realizacji podstawy programowej: Biedronki 95zł, Pszczółki 126,35 zł, płatność do 25 września 2020r.
  3. Każde dziecko zobowiązane jest dostarczyć wyprawkę przedszkolaka do końca września. W przypadku rodzeństw prosimy o przyniesienie tylko jednej wyprawki.
  4. Wchodząc do przedszkola prosimy o pobranie i podpisanie dokumentów dla rodziców, związanych z bieżącym pobytem dziecka w przedszkolu i znajdujących się  w wiatrołapie.

10.  W związku z tym, że dni adaptacyjne dla dzieci, które przyjdą do naszego przedszkola po raz pierwszy nie odbyły się ze względu na reżim sanitarny prosimy rodziców o zapoznanie się z materiałami związanymi z adaptacją dzieci do przedszkola umieszczonymi na tablicy ogłoszeń w wiatrołapie oraz na naszej stronie internetowej.

11.  Prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości i zasady: jeden rodzic/ opiekun prawny z dzieckiem/ rodzeństwem może znajdować się w wiatrołapie. Rodzic nie wchodzi do dalszej części budynku przedszkola ze względu na reżim sanitarny.

12.  Wszelkie dodatkowe informacje będą Państwu udzielane na bieżąco podczas przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola.

 W przypadku pytań proszę o kontakt: 601 658 908

 

 

                                                                      Dziękuję za zaufanie jakim państwo obdarzyliście

                                                                        Niepubliczne Przedszkole Entliczek Pentliczek

                                                                                                 Sylwia Sadowska

 

>> Załącznik nr 1 <<

>> Załącznik nr 2 <<

>> Załącznik nr 3 <<

>> Aneks nr 1 <<

Adaptacja
Ogłoszenia

Jak rodzice mogą pomóc dziecku w trudnym dla niego procesie adaptacji?

•           Pozytywnie nastaw dziecko do przedszkola. W domu dużo rozmawiaj o przedszkolu, opowiadaj, że będzie mogło bawić się z kolegami, rysować, budować itp. Przedstaw realny, ale nie wyidealizowany obrazu przedszkola.

•           Przyzwyczajaj dziecko do przedszkola stopniowo. Razem z nim skompletuj wyprawkę przedszkolną. Jeżeli dziecko do tej pory nie przebywało z innymi dorosłymi, pozostawiaj je na kilka godzin u dziadków lub znajomych, aby przedszkole nie kojarzyło mu się z pierwszym rozstaniem. Stopniowo dopasowuj rytm dnia dziecka w domu, do tego, jaki panuje w przedszkolu.

•           Pozwalaj dziecku na samodzielność. Nie wyręczaj go w ubieraniu, podczas jedzenia, mycia rak i zębów, a także w korzystania z toalety. Chwal wysiłek, jaki wkłada w te czynności.

•           Zwróć uwagę na krótkie pożegnania w przedszkolu. Nie wprowadzaj atmosfery pośpiechu, czule ale stanowczo pożegnaj się z dzieckiem. Nie okazuj dziecku własnych rozterek podczas rozstania, bowiem wtedy przekazujesz mu własne lęki.

•           Postaraj się regulować pobytu dziecka w przedszkolu. W początkowym okresie dobrze jest odbierać dziecko wcześniej, ponieważ trzylatek ma inne poczucie czasu i okres przebywania poza domem wydaje mu się bardzo długi. Nie mów dziecku, że zostanie zabrane wcześniej, kiedy to jest niemożliwe, ponieważ będzie nieszczęśliwe. Dotrzymuj słowa – daje ono dzieciom poczucie bezpieczeństwa.

•           Poświęć dziecku więcej czasu niż zwykle. Okazuj zainteresowanie, miłość, czułość. Częściej pójdź z nim na spacer, poczytaj ulubioną bajkę, pobaw się w ulubioną zabawę. Nie wypytuj: Jak było w przedszkolu? Czy płakałeś? Co zjadłeś? Spytaj: Czym się bawiłeś? Jak ma na imię twój kolega? Jeśli dziecko będzie opowiadało co działo się w przedszkolu, koncentruj się na jego samopoczuciu, relacjach z kolegami i podejmowanych zabawach.

•           Zredukuj do minimum inne stresy, nowe sytuacje nie związane z przedszkolem, aby na czas pierwszych tygodni adaptacji wyłączyć większe wrażenia czy życiowe zmiany.

•           Ściśle współpracuj z nauczycielem. Relacje oparte na wzajemnym zaufaniu przyniosą oczekiwane rezultaty. Pytaj nauczyciela nie tylko o to, czy dziecko wszystko zjadło, ale także o to, czy nawiązuje kontakty z rówieśnikami, czy radzi sobie w różnych sytuacjach przedszkolnych.

•           Nie porównuj dziecka i jego reakcji z zachowaniem innych przedszkolaków czy starszego rodzeństwa. Radzenie sobie ze stresem adaptacyjnym jest sprawą indywidualną i u każdego malucha może przebiegać inaczej.

•           Proces adaptacji może trwać od kilkunastu dni do kilku miesięcy. Daj dziecku tyle czasu, ile będzie potrzebowało, aby przystosować się do nowych warunków. Uniezależnienie się od najbliższych i nawiązanie pozytywnych relacji w nowym, przedszkolnym środowisku są osiągnięciem rozwojowym dziecka, na które warto czekać.

 

 

Wyprawka
Ogłoszenia

WYPRAWKA PRZEDSZKOLAKA

Każde dziecko uczęszczające do przedszkola

powinno być wyposażone w tzw. „wyprawkę przedszkolaka”

Oto skład wyprawki:

  • Blok techniczny biały duży A3 ( jedna sztuka)
  • Blok techniczny biały mały A4 ( dwie sztuki )
  • Blok techniczny kolorowy duży A3 ( dwie sztuki)
  • Blok techniczny kolorowy małyA4 (dwie  sztuki)
  • Kredki ołówkowe Bambino duże min. 12 kolorów ( jedna sztuka)
  • Kredki świecowe Bambino duże min. 12 kolorów ( jedna sztuka)
  • Plastelina (Astra) duża 24 kolory ( jedna sztuka)
  • Kleje w sztyfcie ( cztery sztuki, żelowe)
  • Ołówek
  • Jedna ryza papieru
  • Teczka z gumką – miękka
  • Kapcie na rzepy
  • Chusteczki higieniczne wilgotne i suche (wyciągane)
  • Ubrania na zmianę (dostosowane do panującej pory roku)
  • Mały kubek plastikowy, szczoteczkę oraz pastę do zębów
  • Pędzelek do farb (gruby i cienki)

 

#GaszynChallenge
Z "życia" przedszkola

#gaszynchallenge
Dziękujemy za nominację Przedszkolu Publicznemu w Kowalewie Pomorskim.
Do wykonania zadania nominujemy:
Sklep spożywczo przemysłowy Jarosław Musiał w Kowalewie Pomorskim oraz sklep mysliwski Mr Hunter Radosław Sołtysinski w Kowalewie Pomorskim.
Nominowani muszą wykonać 10 pompek lub 10 przysiadów, nagrać i umieścić film na Facebooku, a także wpłacić 5 zł na konto Hani z linku: https://www.siepomaga.pl/gaszynchallengehanial… Jeśli nominowani nie wykonają zadania, wpłacają 10 zł. Powodzenia !!

>>FILM<<

2,208,603 unikalne wizyty